ТЕМА 9
Вчительське партнерство
Розпочати методичний день хотілося б з притчі...
Купив чоловік собі новий будинок - великий, гарний - і сад з фруктовими деревами біля будинку. А поруч у старенькому будиночку жив заздрісний сусід, який постійно намагався зіпсувати йому настрій: то сміття під ворота підкине, то ще якусь гидоту зробить.
Одного разу чоловік прокинувся в гарному настрої, вийшов на ганок, а там - відро з помиями. Чоловік взяв відро, помиї вилив, відро вичистив до блиску, назбирав в нього найбільших, стиглих і смачних яблук і пішов до сусіда.
Сусід почув стукіт у двері, зловтішно подумав: «Нарешті я дістав його!».
Відкриває двері в надії на скандал, а гість простягнув йому відро з яблуками і сказав:
- Хто чим багатий, той тим і ділиться!
Вчительське партнерство під час дистанційного навчання стає надзвичайно актуальним, можливо навіть більше, ніж в періоди роботи в звичайному режимі.
Найкращий приклад вчительського партнерства - інтегрований урок.
Інтегровані уроки – це міждисциплінарне об’єднання уроків, спрямоване на комплексне пізнання теми, законів, ідей з метою отримання школярами більш поглибленого розуміння тієї чи іншої ситуації.
Інтегровані уроки стають усе більш популярними. І не дарма. Адже вони сприяють розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів, мотивують їх пізнавати природу явищ, які вивчаються, розвивають вміння бачити причиново-наслідкові зв’язки. Нестандартні форми роботи, які зазвичай використовуються на інтегрованих уроках, стимулюють увагу школярів, знімають втому та психологічне напруження. Крім того, проведення таких занять допомагає ще більше зацікавити дітей навчанням. Усе це – завдяки динамічній роботі, різноманітності способів подання інформації та застосуванню інтерактивних технологій.
Проте організація та проведення інтегрованих уроків – це досить непроста справа. Адже вчителю необхідно не лише бути висококласним фахівцем у своїй галузі, а й мати ґрунтовні знання з дисциплін, які інтегруються з основним предметом. Крім того, якісний інтегрований урок – зазвичай складний за своєю структурою, а головне – змістом. Його проведення потребує не просто схеми чи плану-конспекту, а добре продуманого сценарію. Бо тут задіяні кілька суб’єктів пізнання, використовується часто дуже різний матеріал та методи навчання.
Для того, щоб полегшити процес підготовки таких креативних і дієвих уроків, ми пропонуємо правила, які неодмінно вам допоможуть.
1. Не бійтеся експериментувати
Не треба боятись експериментувати. Варто намагатися інтегрувати не лише споріднені дисципліни (фізику та хімію, історію та літературу), але й, на перший погляд, досить відмінні предмети – історію та математику, фізику та іноземну мову. Головне завдання вчителя – усвідомлювати реальну мету проведення таких уроків (насамперед, для зацікавлення дітей і підвищення їхнього інтелектуального рівня, а не «для протоколу»).
2. Дізнайтеся думку дітей
Не варто впроваджувати інтегроване навчання автократичними методами, ставлячи дітей перед фактом. Краще запитати, які теми вони хочуть розглянути детальніше чи з якими навчальними дисциплінами вони б хотіли спробувати поєднати ваш предмет. Таким чином ви покажете, що думка школярів важлива для вас, а це, у свою чергу, покращить комунікацію з дітьми. Крім того, школярі неодмінно будуть виявляти цікавість та активність, адже це і їхня заслуга. Та не варто забувати, що основне завдання комбінованого уроку – навчати, а не розважатися.
3. Порадьтеся з колегами
Ефективне впровадження принципів інтеграції шкільних предметів просто неможливе без ефективної комунікації між учителями. Лише вона допоможе знайти точки перетину, цікаві та актуальні теми і дозволить створити надзвичайно ефективні механізми для всебічного вивчення певних понять, явищ тощо.
Крім того, взаємодія з колегами сприяє успішній координації дій. Наприклад, за потреби об’єднати кілька уроків поспіль в одному класі. Це дозволить оптимізувати витрати часу і забезпечити максимально ефективне засвоєння навчального матеріалу. Крім того, ви зможете проводити якісні заняття, не сповільнюючи темпу.
4. Поясніть дітям, навіщо це потрібно
Детально розкажіть школярам про мету проведення інтегрованих уроків. Бо така дієва форма роботи не повинна сприйматися школярами як просте урізноманітнення навчального процесу. Вони повинні зрозуміти, яку практичну користь можна отримати під час таких уроків. Крім того, школярі мають відчувати власну причетність до планування і проведення занять.
5. Застосовуйте сучасні технології
Інтернет і мультимедійні технології дозволяють підняти навчання на якісно новий рівень. Вони зроблять інтегрований урок більш наочним та інтерактивним, що неодмінно зацікавить дітей.
Типи і форми інтегрованих уроків
Тип уроку : урок формування нових знань.
Форми уроків :
урок-подорож;
урок-дослідження;
урок-екскурсія;
мультимедіа-урок;
проблемний урок.
урок-дослідження;
урок-екскурсія;
мультимедіа-урок;
проблемний урок.
Тип уроку : урок навчання умінням і навичкам.
Форми:
урок-практикум;
урок-твір;
урок - ділова або рольова гра;
комбінований урок;
урок-подорож.
Тип уроку : урок повторення.
Форми:
повторювально-узагальнюючий урок;
гра (конкурс, вікторина);
урок (урок-суд), театралізація;
завершальна екскурсія;
урок-аналіз контрольних робіт;
урок-бесіда.
Картка має бути заповнена повністю, змістовно, зрозуміло. Зміст уроку має відповідати обраній віковій групі учнів, їх інтересам.
Файл заповненої картки надіслати координатору на e-mail elena.kurkurina@gmail.com до 12 години 23.04.2020 р.
Обговорення карток, голосування за найкращий проект інтегрованого уроку і підсумок роботи відбудеться в форматі Zoom-конференції в четвер 0 13:00.
Додаткова інформація буде надаватись за необхідністю.
Креативте досхочу! :)
Коментарі
Дописати коментар